خانه و آشپزخانهلوازم خانگی برقی

۲۵مدل پر فروش ترین آبسردکن بازار ایران+خرید آنلاین

آب حیاتی ترین ماده برای بشر است!

مصرف آب سالم و بهداشتی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد به طوری که کم آبی بدن می تواند باعث سستی و کسالت بدن شده و حتی مرگ انسان را به دنبال داشته باشد. تحقیقات نشان می دهند که بیش از ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. یک فرد بالغ در طول روز برای تامین آب مورد نیاز بدن خود باید ۶ تا ۸ لیوان آب یعنی چیزی حدود ۲ تا ۳ لیتر مصرف کند. مصرف کمتر یا بیشتر از این مقدار می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. مصرف آب برای زنده ماندن سلول ها ، شادابی ، دفع سموم و تعدیل دمای بدن ضروری است.

خرید آبسرد کن برای منزل و محل کار

 

مصرف آب خنک و سرد در تابستان برای کاهش دمای بدن و رفع تشنگی اجتناب ناپذیر است. اما نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه مصرف آب خنک می تواند آسیب های جدی برای مصرف کنندگان به دنبال داشته باشد. بیشتر افراد از یخ های حبه ای تولید شده در یخچال فریزرها برای تولید آب یخ استفاده می کنند. آب یخ به دلیل دمای بسیار پایین می تواند باعث بروز عوارضی نظیر سردرد ، سرماخوردگی ، یبوست ، افزایش چربی بدن و حتی مشکلات کلیه و کبد شود. درحالی که آبسردکن ها آب خنک را در دمای استاندارد تولید می کنند و استفاده از آن ها برای تولید آب سرد توصیه می شود.

 

همانطور که اشاره کردیم آب یخ عوارض بیشماری را برای بدن به دنبال دارد. آب خنک مصرفی در مناطق جغرافیایی مختلف دمای متفاوتی دارد. به طوری که آب خنک در مناطق گرم و خشک باید گرم تر از مناطق سردسیری باشد. محدوده دمای مناسب برای آب خنک در مناطق سردسیری بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد و در مناطق گرمسیری بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی گراد است.

 

در میان تجهیزات سرمایشی که برای تولید آب خنک و گوارا به کار می روند ، آبسردکن ها جایگاه خاصی دارند. این دستگاه ها به دلیل قابلیت تولید آب ولرم و گرم علاوه بر آب سرد و خنک و برخورداری از یخچال مورد توجه مصرف کنندگان هستند. خرید آبسردکن ها همانند همه دستگاه های الکترونیکی و سرمایشی نیازمند داشتن اطلاعات لازم در این زمینه است.

 

با توجه به اهمیت این مساله تصمیم گرفتیم گفتگویی را با آقای رضا اسکندری ، تولیدکننده و واردکننده انواع آبسردکن در رابطه با خرید آبسردکن انجام دهیم که ماحصل این گفتگو راهنمای خرید آبسردکن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

– در خرید آبسردکن قبل از هر چیز باید نیازتان را بشناسید. یعنی تعیین کنید که چه نوع آبسردکنی برای شما مفید است. آب سردکن منبع دار یا اتصال مستقیم به شهری.

 

انواع آبسرد کن

آبسردکن های فانتزی یا پلاستیکی دو نوع متفاوت دارند. یک نوع که به سیستم آب شهری یعنی به لوله کشی آب وصل می شود و آب را از سیستم لوله کشی گرفته و به صورت گرم یا خنک تبدیل کرده و به شما تحویل می دهد. نوع دیگری از آبسردکن ها منبع خور هستند و منبع از جنس پت از بالا یا پایین در داخل دستگاه قرار می گیرد. این منبع ها در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در بازار قیمت دارند.
در نگاه اول شاید فکر کنید که دستگاه هایی که به سیستم لوله کشی آب شهری وصل می شوند بهتر هستند. خوب به نظر من هم این دستگاه ها بد نیستند اما مشکل عمده ای که دارند این است که شما مجبور هستید فقط در مکان های خاصی از این آبسردکن ها استفاده کنید و نمی توانید آنها را هرجایی که دلتان خواست قرار دهید. منظورم این است که این دستگاه ها را فقط می توانید در جاهایی قرار دهید که دسترسی به آب لوله کشی در آنجا وجود داشته باشد.

 

ویژگی آبسرد کن منبع  دار

در حالی که آبسردکن های منبع دار را می توانیم در هر جایی که با دکوراسیون منزل مطابقت دارد و یا هرجایی که دوست داریم ، قرار بدهیم. مشکلی که در رابطه با آب سردکن های اتصال مستقیم به آب شهری وجود دارد این است که این دستگاه ها با لوله های پلاستیکی به لوله کشی شهری متصل می شوند که استحکام کافی را ندارند. دیده ام که گاهی این لوله ها ترک برمیدارد و یا برایشان مشکلی پیش می آید. و جایی که آبسردکن در آنجا قرار گرفته است به مشکل بر می خورد. یعنی آنجا را آب می گیرد.

بنابراین به صورت خلاصه می تون گفت که در کل دو نوع آبسردکن وجود دارد ؛ یک نوع که به لوله کشی آب وصل می شود که به آن ها آبسردکن های اتصال مستقیم به آب شهری گفته می شود. در استفاده از آن ها نیازی به پر کردن منبع ندارید اما اگر مشکلی برای لوله کشی پیش بیاید خانه یا محل کارتان را آب برمی دارد. یک بدی دیگری که این دستگاه ها دارند این است که هر جایی که دلتان خواست نمی توانید آن ها را قرار دهید. و باید به لوله کشی آبتان نزدیک باشد تا بتوانید با استفاده از لوله ۲ یا ۳ متری آن را به لوله کشی آب متصل کنید. لوله کشی آن ها از لحاظ ظاهری اصلا مناسب نیست.

مزیت های مهم آبسردکن های منبع دار

اما آبسردکن هایی که منبع دارند را در هرجایی که دوست دارید می توانید قرار دهید. مزیت دیگر آن ها این است که این منبع ها فقط چند لیتر ظرفیت آب دارند به طوری که بزرگترین آن ها ۱۵ تا ۲۰ لیتر آب می خورد. و چون لوله کشی هم ندارند امکان آب برداشتن محیط در استفاده از آن ها بسیار کم است. یک مزیت دیگری که این دستگاه ها دارند این است که آن ها را می توانید در هر جایی که برایتان راحت بود یا دلتان خواست قرار دهید.

معایب این دستگاه ها این است که هر ۲۰ لیتر به ۲۰ لیتر باید منبع را پر کنید. البته خوبی این مساله این است که می توانید از شربت هم استفاده کنید. به شرطی که شربتتان به صورت کاملا محلول در آب باشد.

– برخی از آبسردکن ها یخچال هم دارند. مواد غذایی و نوشیدنی ها را می توانید در یخچال این آبسردکن ها ذخیره کنید.

برخی از آبسردکن ها به صورت ویژه دارای امکاناتی مانند یخچال هستند. معمولا آب سرد کن های یخچال دار حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از آب سردکن های بدون یخچال گران تر هستند. شما باید در نظر بگیرید که این ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانی ارزش دارد که آبسرد کن یخچال دار بخرید یا نه؟ اگر نظرم را بخواهید می گویم بله ارزش دارد. این آبسردکن ها قبلا یخچال های کوچکی داشتند اما رفته رفته یخچال های تعبیه شده در آن ها رفته رفته بزرگتر شده و قدرت سرمایشیشان هم بالا رفته و شما می توانید انواع غذا ، میوه و نوشیدنی را در یخچال قرار دهید.

 

آبسرد کن های فانتزی

– آبسردکن های فانتزی را می توان به انواع دومنظوره و سه منظوره هم طبقه بندی کرد.

آبسردکن های فانتزی از یک منظر دیگر دو نوع هستند. برخی از آن ها فقط آب گرم و سرد تولید می کند (آبسردکن های دومنظوره) و برخی دیگر علاوه بر آب سرد و گرم ، آب ولرم هم تولید می کنند (آبسردکن های سه منظوره). مثلا شما با استفاده از این ها می توانید در تابستان از آب ولرم که خیلی خیلی گرم نیست استفاده کنید. ولی با آبسردکن هایی که دو شیره هستند یا باید آب خنک و یا آب گرم بخورید. پس اگر آبسردکن های نوع سه شیر خریداری کنید ، فکر می کنم راضی تر باشید.

 

نکته طلایی برای خرید آبسردکن

آبسردکن هایی را خریداری کنید که مصرف انرژی آن ها بهینه باشد. مصرف برق دستگاه ها با توان مصرفی آن ها سنجیده می شود.
در خرید آبسردکن ها به توان مصرفی آن ها هم توجه کنید. دستگاه هایی که وات بالایی دارند یعنی توان بالاتر و در نتیجه خروجی بالاتری دارند ، آب خنک تری را تولید می کنند. که به آن ها اصطلاحا تی فور گفته می شود که برای مناطق گرم و حاره ای طراحی شده اند و آب را خیلی بیشتر خنک می کنند. سعی کنید دستگاه هایی را خریداری کنید که مخصوص مناطق حاره ای هستند.
البته در ایران به دلیل پایین بودن قیمت انرژی ، این مصرف دستگاه زیاد در نظر گرفته نمی شود. یک آبسردکن کم مصرف می تواند هزینه برق کمتری را به شما تحمیل کند. با توجه به این که پیش بینی می شود که در سال های آینده قیمت انرژی در ایران هم گران تر شود ، توصیه می کنیم که آبسردکنی را انتخاب کنید که کم مصرف باشد.

چرا دمای آب گرم تولیدی در خرید آبسردکن اهمیت پیدا می کند؟

بحث دیگری هم که هست مربوط به آب گرم تولیدی آب سرد کن ها است. با توجه به این که ما دوست داریم از آب داغ خیلی استفاده کنیم ، باید آبسردکنی را خریداری کنید که آب داغ را بتواند در حد جوش تولید کنند. خیلی از این دستگاه ها آب را در حد ۸۵ درجه ، ۹۰ درجه گرم می کنند. توجه کنید دستگاهی که می خرید باید آب را در حد جوش یا بالاتر از دمای جوش گرم کند. زیرا با استفاده از آب جوش تولیدی آبسردکن می توانید چای ، نسکافه و یا قهوه تولید کنید.

 

چرا گارانتی اهمیت دارد؟

سعی کنید دستگاه هایی را خریداری کنید که گارانتی معتبری داشته باشند. شرکت هایی که در ایران آبسرد کن تولید می کنند گارانتی خوبی ندارند. چرا که سطح گارانتی در ایران خیلی بالا نیست. ولی شرکت های وارد کننده مخصوصا وارد کننده های برندهای خاص ، چون دولت بهشان فشار هم می آورد ، معمولا گارانتی قابل قبول تری دارند. در واقع می توانم بگویم که فارغ از هر نوع برندی که می خرید ، حتما در نظر داشته باشید که دستگاه گارانتی معتبر و درست و حسابی داشته باشد.
این مساله خیلی مهم است زیرا برخی از شرکت ها علی رغم این که بزرگ هستند اما گارانتی خوبی نمی دهند. مثلا شرکت ایران خودرو که از شرکت های بزرگ ایران است اما محصولات آن گارانتی خوبی ندارند

 

چرا نباید آبسردکن رومیزی بخرید؟

نوعی از آبسردکن ها وجود دارند که روی میز قرار می گیرند و به اصطلاح به آن ها آبسردکن های رومیزی گفته می شود. این آبسردکن ها هم نوع منبع دار هستند و هم نوع قابل اتصال به آب لوله کشی که معمولا برای گذاشتن بر روی اپن یا نیم طبقه ای طراحی شده اند.
تجربه من روی این آبسردکن ها خیلی مثبت نیست. چون که به دلیل جثه ای که دارند ، موتور و کندانسور کوچکی داشته و قیمت بالایی هم دارند. اما بازهم خودتان می توانید تحقیق کنید ولی در آخر به این نتیجه می رسید که در این دستگاه ها به دلیل استفاده از کندانسور و رادیاتور کوچکتر که برای خنک شدن گاز تعبیه شده اند ، فشار بیش از حدی به موتور وارد شده و خود موتور هم داغ می کنید. بدین ترتیب مصرف برق دستگاه بالا رفته و آب به اندازه کافی خنک و گوارا نمی شود.

 

 حتما آبسردکنی را خریداری کنید که برای آب گرم قفل کودک داشته باشد.

بعضی از آبسردکن ها برای آب گرم قفل کودک دارند. استفاده از این قابلیت باعث می شود که هرکسی نتواند به راحتی آب داغ را استفاده کند. در نتیجه خطر این که دست افراد بسوزد کاهش پیدا می کند.

 آبسردکنی را خریداری کنید که سیستم قطع و وصل آب گرم و سرد داشته باشد.

بعضی از آبسردکن ها در قسمت پشتی دکمه هایی دارند که سیستم آب سرد و یا آب گرم را با استفاده از آن ها می توان کلا غیرفعال کرد. یعنی در پشتش یک دکمه دارد ، و وقتی آن را می زنید سیستم آب گرم یا سیستم آب سرد دستگاه غیرفعال می شود. این دکمه ها را می توانید طوری تنظیم کنید که فقط سیستم آب گرم دستگاه فعالیت کرده و آب سردش کار نکند. و یا برعکس فقط قسمت آب سردش کار کند و تنها آبسردکن باشد.

 دستگاه هایی را خریداری کنید که مجهز به جالیوانی مخفی باشند.

بعضی از آبسردکن ها این ویژگی خوب را دارند که می شود بر روی آن ها جالیوانی نصب کرد. به طوری که جالیوانی را از بیرون خریداری کرده و در قسمت مربوطه نصب می کنید و لیوان های یک بار مصرف را داخل آن ها قرار می دهید.
اما نکته مهمتر این است که برخی از آبسردکن ها خودشان به صورت اختصاصی جالیوانی دارند که به آن ها جالیوانی های مخفی گفته می شود. بدین صورت که در داخل دستگاه قسمتی را برای جالیوانی اختصاص داده اند که برای استفاده باید درب این قسمت را باز کنید و لیوان را برداشته و دوباره درب را ببندید. البته در ایران به ندرت می توان آبسردکن با این ویژگی را پیدا کرد و فقط آبسردکن های Aztech ترکیه از جالیوانی مخفی بهره می برند.

 در خرید آبسردکن جنس بدنه دستگاه ها را هم در نظر بگیرید.

حتما باید قسمت پشتی بدنه آبسردکن ها فلزی باشد ، زیرا دستگاه هایی که قسمت پشتی آن ها فلزی است استحکام بالایی دارند. همچنین باید وزن قابل قبول داشته باشند تا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. من خودم شخصا آبسردکن های خیلی سبک را تایید نمی کنم زیا خودم مشاهده کرده ام که برخی از این آبسردکن ها به راحتی با وارد شدن ضربه واژگون می شوند.

بیشتر آبسردکن های موجود در بازار ایران چینی هستند و به ندرت آبسردکن های اروپایی ، ترکیه و ایرانی هم در بازار مشاهده می شوند. مخصوصا آبسردکن های چینی و آبسرد کن های ایرانی که قطعاتشان از چین وارد و مونتاژ می شود ، وزن خیلی سبکی دارند و به راحتی با کوچکترین ضربه و فشار واژگون می شوند. اما آبسردکن های ساخت اروپا و ترکیه که اندک قیمت بالاتری دارند ، وزنشان کمی بیشتر بوده و استحکامشان بیشتر است. در ساخت بدنه آن ها از ترکیب فلز و ای بی اس استفاده می شود.

آبسردکنی را بخرید که چکه گیر داشته باشد.

در زیر شیرهای آبسردکن قسمت ضد چکه وجود دارد ، یعنی قطراتی که در موقع برداشتن آب سرریز می شوند ، یک جایی جمع می شوند. به راحتی می توانید آب های ریخته شده در چکه گیر را در فاضلاب خالی کرده و دوباره در دستگاه قرار دهید. بنابراین دقت کنید که آبسردکن حتما چکه گیر داشته باشد.

 آبسردکنی را بخرید که شیر دکمه ای داشته باشد.

اما یک مورد خیلی مهم که باید به آن توجه کنید ، این است که دو نوع شیر در آبسردکن ها وجود دارد ؛ یک نوع از شیرها به صورت فشاری است مانند اهرم که آن را فشار می دهید و آب به لیوان ریخته می شود. یک نوع دیگر هم که دکمه ای است به طوری که در قسمت بالایی آبسردکن دو سه تا دکمه وجود دارد ، وقتی که دکمه را فشار می دهید و لیوان را در زیر شیر قرار می دهید ، لیوان پر می شود.

نکته مهم در راهنمای خرید آبسردکن : اکیدا توصیه می کنیم که آبسردکنی را خریداری کنید که نوع دکمه ای داشته باشد. بیشتر شیرهای اهرمی در حین استفاده می شکنند و چون لوازم یدکی این نوع آبسردکن ها خیلی سخت گیر می آید ، دستگاه غیرقابل استفاده می شود و باید آن را دور بیندازید.

بعضی از آبسردکن ها سیستم تصفیه آب و فیلتر هم دارند که مزیت خوبی محسوب می شود. اما این قابلیت هزینه زیادی را برای شما تحمیل می کند. یکی دیگر از مزیت های آبسردکن های منبع دار نسبت به آبسردکن های اتصال مستقیم به آب شهری این است که می توان در آن ها از منبع های تصفیه دار هم استفاده کرد که البته قیمت ارزانی دارند. این منبع ها ۷۰ ، ۸۰ هزار تومان قیمت دارند و آب را هم فیلتر و تصفیه می کنند. درحالی که اگر بخواهید برای آبسردکن های اتصال مستقیم به آب شهری فیلتر بخرید ، قیمت بالاتری را متحمل خواهید شد.

 

کیفیت آبسرد کن باید چگونه باشد؟

کیفیت ساخت هم از معیارهای مهمی است که در خرید آبسردکن باید به آن توجه کنید. متاسفانه آبسردکن های چینی و آن دسته از آبسردکن های ایرانی که از چین وارد شده و در ایران فقط اسمبل می شوند اصلا کیفیت مناسبی ندارند (فعالین بازار می دانند که به چیزی اشاره می کنم). مردم و مسئولین فکر می کنند که این دستگاه ها ایرانی هستند و از آن ها حمایت می کنند به طوری که به صورت SKD و CKD از ایران وارد شده و در ایران مونتاژ می شوند.
این آبسردکن ها متاسفانه کیفیت ساخت مناسبی ندارند. در حالی که آبسردکن هایی که از ترکیه و اروپا به کشور وارد می شوند انصافا کیفیت تولید بالایی دارند و قطعاتشان خیلی خوب به هم مچ می شود. قطعات این آبسردکن ها ذاتا ضخیم تر هستند و به دلیل این که پلاستیک بیشتری در آن ها استفاده شده و اصطحکام بالاتری دارند ، خیلی سخت می شکنند و سال های بیشتری را عمر می کنند. شیرهایی که بر روی این دستگاه ها نصب می شود ، شیرهای ضد چکه هستند و خیلی سخت به چکه میفتند.

 

استانداردها باید رعایت شوند

باید خدمتتان عرض کنم که در استفاده از دستگاه ها باید به برخی از استانداردهای دستگاه ها هم توجه کنید. وجود استاندارد CE اروپا در آبسردکن بیانگر این است که حداقل استانداردهای اروپایی در آن ها مد نظر قرار گرفته است. یا استاندارد ملی ایران که نشان دهنده این است که حداقلی از استانداردها در در این دستگاه رعایت شده است. همچنین اگر آبسردکن گواهینامه ISO 9001 را داشته باشد نشان دهنده این است که در فرآیند تولید به کیفیت دستگاه توجه ویژه ای شده است. در خیرد این دستگاه ها بهتر است استانداردهایی که در این زمینه است را با دقت مضاعفی مد نظر قرار دهید.

 

قیمت آبسردکن

در آخر باید عرض کنم که در خرید آبسردکن های فانتزی به قیمت دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. ما ایرانی ها عادت کرده ایم که چیزهای گران قیمت را باکیفیت بدانیم ولی همیشه این طور نیست. گاهی جنس های خیلی خیلی باکیفیت ، با قیمت های نسبتا مناسب در بازار عرضه می شوند. اما اجناسی که قیمتی خیلی خیلی پایین تر از رنج قیمت بازار را داشته باشند احتمالا کیفیت مناسب نخواهند داشت. در کل به عنوان یک فرد فعال در زمینه تولید و واردات دستگاه های سرمایشی و برودتی بهتر است که شما به دنبال یک جنس باکیفیت و با قیمت مناسب باشید.

 

انتخاب دقیق

اگر توجه کافی به بحث آبسردکن ها داشته و در خرید این دستگاه ها تصمیم درستی بگیرید با استفاده از آن ها لذت خواهید برد. من در دفتر کارم و هم در محل زندگی از این دستگاه ها استفاده می کنم. چرا که اگر آبسردکن خوبی را خریداری کنید ، هم آب خنک و گوارا و هم آب جوش تولید می کند و به جای چای ساز و قهوه ساز می توانید از آن استفاده کنید. هم اینکه این آبسردکن ها یخچال کوچکی در قسمت پایینی دارند که می توانید سال های سال از آن ها استفاده کنید.

آب سردکن های فلزی چه نوع آبسردکن هایی هستند؟

نوع دیگری از آبسردکن ها وجود دارند که به آب سردکن های فلزی معروفند. این آبسردکن ها را حتما در معابر ، خیابان ها ، مساجد ، تکایا و حسینیه ها مشاهده کرده اید.
خود آبسردکن های فلزی هم به دو نوع تقسیم می شوند ؛ آبسردکن های مرکزی و آبسردکن های فلزی معمولی.
آبسردکن های مرکزی یک هسته مرکزی دارند که مانند چیلر عمل می کنند. این آبسردکن ها آب را گرفته و از خود عبور می دهند ، خنک می کنند و به خروجی که چند شیر دارد منتقل می کنند. این آبسردکن ها از نوع آبسردکن های اتصال مستقیم به آب شهری هستند. تعداد شیرهای این آبسردکن ها می تواند تا ۵۰ عدد شیر هم باشد.
آبسردکن های عمومی که تابحال مشاهده کرده اید در قالب آبسردکن های مرکزی طبقه بندی می شوند. به آبسردکن های مرکزی آب سرد کن های عمومی هم می گویند.
در داخل آبسردکن های فلزی معمولی یک منبع وجود دارد که آب خود را از لوله کشی آب شهری تامین کرده و خنک می کنند. این آبسردکن ها تعداد شیرهای محدودی دارند و حداکثر تا چهار شیر دارند.
استفاده از آبسردکن های فانتزی در خیابان ها و معابر زیاد مرسوم نیست. این آبسردکن ها قیمت پایین تری نسبت به آبسردکن های فلزی دارند زیرا متریال های به کار رفته در آن ها نسبتا ارزان است. قدرت آبسردکن های فانتزی معمولا محدود است. این آبسردکن ها علاوه بر آب سرد قادر هستند ، آب گرم و ولرم هم تولید کنند.
در مقابل آب سردکن های فلزی قدرت عملکرد بالایی دارند و تنها قادرند آب سرد تولید کنند. این آبسردکن ها مقاومت بالایی دارند و بدنه آن ها معمولا از جنس استیل نگیر است. و شما می توانید در هر جایی حتی در معابر عمومی از آن ها استفاده کنید.

 آبسردکن فلزی بخریم یا فانتزی؟

میان آبسردکن های فانتزی و فلزی مقایسه خاصی نمی توان انجام داد. بایستی بدانیم که کدامیک و در کجا به درد شما می خورد. مطمئنا اگر می خواهید در یک فضای صنعتی که مثلا ۱۰۰ کارگر در آنجا کار می کند T آبسردکن نصب کنید و یا در مدارس ، آبسردکن های بدنه فلزی یا بدنه استیل مناسب هستند.
اما اگر می خواهید در یک محیط اداری مثل شرکت یا قسمت اداری کارخانه ، مطب ، آرایشگاه ، منزل یا باشگاه آبسردکن استفاده کنید که تعداد استفاده کنندگان محدود هستند ، حتما آبسردکن های فانتزی انتخاب بهتری می توانند باشد.

آبسردکن های فلزی که بدنه شان استیل است ؛ حداکثر چهار شیر دارند. هر چقدر تعداد شیرها بالاتر می رود ، اندازه منبع بزرگتر می شود. اصول کار این آبسردکن ها خیلی ساده است ، آب لوله کشی وارد منبع (از جنس استیل استنلس خالص) می شود و وقتی که منبع پر شد با استفاده از شناور جریان آب ورودی قطع می شود.
دور این منبع استیل یک سری لوله های برودتی وجود دارد که آب منبع را خنک می کنند. این آب خنک از طریق شیرهای ضد چکه هستند به بیرون هدایت می شود. البته آبسردکن های تک مداره هم وجود دارند که آب را در حین عبور از خود به صورت لحظه ای خنک می کنند. البته این دستگاه ها قیمت خیلی بالاتری دارند. با توجه به این که کل قطعات این آبسردکن ها از جنس استیل استنلس نگیر خالص است ، کاملا بهداشتی بوده و دوام بالاتری دارند و از آن ها می توانید برای سالیان سال استفاده کنید

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید آبسردکن توجه شما را به۲۵مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.


آبسردکن مایدیا مدل YL1669S

آبسردکن مایدیا مدل YL1669S

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۱۲ × ۳۸.۶ × ۳۵.۸ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۸.۶ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۵.۸ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۱۲ میلی متر
  • وزن
    ۱۵.۸ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسرد کن مجیک مدل WPU9900F

آبسرد کن مجیک مدل WPU9900F

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۱۷ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۵.۵ سانتی‌متر
  • عمق
    ۴۸.۶ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۱۷۰ × ۲۵۵ × ۴۸۶ میلی متر
  • وزن
    ۲۰ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    ورق فلزی و پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن مایدیا مدل JL-1669S

آبسردکن مایدیا مدل JL-1669S

مشخصات کلی

  • ابعاد
    ۳۱۰ × ۳۵۰ × ۱۰۶۰ میلی متر

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن وینستار مدل TGA-sw1000s

آبسردکن وینستار مدل TGA-sw1000s

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۰۰ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۶۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۶۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۰۰۰*۶۰۰*۶۰۰ میلی متر
  • وزن
    ۱۷.۵ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    فلزی و ای بی اس

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسرد کن هیوندای مدل HWD -5410W

آبسرد کن هیوندای مدل HWD -5410W

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۱۱ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۰ سانتی‌متر

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسرد کن آوکس مدل Tron

آبسرد کن آوکس مدل Tron

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۹۴ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۰۰x300x940 میلی متر
  • وزن
    ۱۳ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن هیتما مدل AHWD-1188

آبسردکن هیتما مدل AHWD-1188

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۰۵ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۴۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۵ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۵۰۰x4000x10500 میلی متر
  • وزن
    ۱۶ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن مایدیا مدل YL 1664S-W

آبسردکن مایدیا مدل YL 1664S-W

مشخصات کلی

  • پهنا
    ۳۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۳ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۱۰x350x1000 میلی متر
  • وزن
    ۱۵ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک و استیل

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسرد کن سافت واتر مدل YLR-6VN300A

آبسرد کن سافت واتر مدل YLR-6VN300A

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۱۷ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۸ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۹ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۱۷۰-۳۹۰-۲۸۰ میلی متر
  • وزن
    ۲۰ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    فلز

تصاویر، قیمت روز و خرید


آب سرد کن جی پاس مدل GWD8356

آب سرد کن جی پاس مدل GWD8356

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۹ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۱ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۱ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۴۹۰×۳۱۰×۳۱۰ میلی متر
  • وزن
    ۱۱ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    فلز

تصاویر، قیمت روز و خرید


منبع آبسردکن ایستکول مدل TM-PW15

منبع آبسردکن ایستکول مدل TM-PW15

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۶ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۸ سانتی‌متر
  • عمق
    ۲۸ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۲۸۰×۲۸۰×۴۶۰ میلی متر
  • وزن
    ۳.۱ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن رویال کینگ مدل ROSHA-1431

آبسردکن رویال کینگ مدل ROSHA-1431

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۹۰ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۸۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۵۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۲۸۰x350x490 میلی متر
  • وزن
    ۶ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک و فلز

تصاویر، قیمت روز و خرید


آب سرد کن ایستکول مدل TM-SW 438

آب سرد کن ایستکول مدل TM-SW 438

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۰۱ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۶ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۳ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۲۶۰x330x1010 میلی متر
  • وزن
    ۱۳.۷ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن ایستکول مدل TM-SW 441 R

آبسردکن ایستکول مدل TM-SW 441 R

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۰۱ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۶ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۳ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۳۰x260x1010 میلی متر
  • وزن
    ۱۴.۹ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


منبع آبسردکن و تصفیه کن گوسونیک مدل GWP-28

منبع آبسردکن و تصفیه کن گوسونیک مدل GWP-28

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۰ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۸ سانتی‌متر
  • عمق
    ۲۸ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۴۰۰ × ۲۸۰ × ۲۸۰ میلی متر
  • وزن
    ۱.۵ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن مدل ۰۳

آبسردکن مدل 03

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۴۰ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۷۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۵۵ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۷۰۰x550x1400 میلی متر
  • وزن
    ۳۰ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    استیل

تصاویر، قیمت روز و خرید


جالیوانی آبسردکن کارو مدل Flip

جالیوانی آبسردکن کارو مدل Flip

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۲ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۱۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۹ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۴۲۰-۱۰۰-۹۰ میلی متر
  • وزن
    ۷ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


منبع آبسردکن ایستکول مدل TM-P22

منبع آبسردکن ایستکول مدل TM-P22

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۳۲.۳ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۲۹.۲ سانتی‌متر
  • عمق
    ۲۹.۲ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۲۳×۲۹۲×۲۹۲ میلی متر
  • وزن
    ۲.۷ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


جا لیوانی آبسرد کن مدل SCD-2

جا لیوانی آبسرد کن مدل SCD-2

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۰ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۱۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۱۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۸*۸*۴۰۰ میلی متر
  • وزن
    ۰.۲ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


جالیوانی آبسردکن آبشار مدل TP

جالیوانی آبسردکن آبشار مدل TP

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۴۳ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۱۱ سانتی‌متر
  • عمق
    ۱۱ سانتی‌متر
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • ابعاد
    ۱۱۰x110x430 میلی‌متر
  • وزن
    .۵۲ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن ایستکول مدل TM-RW410

آبسردکن ایستکول مدل TM-RW410

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۹۶.۶ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۱ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۲ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۹۶۶×۳۱۰×۳۲۰ میلی متر
  • وزن
    ۱۵.۹ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن نیکای مدل NWD-1209

آبسردکن نیکای مدل NWD-1209

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۵۵ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۱ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۳۰۰x310x550 میلی متر
  • وزن
    ۱۲.۵ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    بدنه جانبی فلزی و بدنه جلویی از جنس پلاسیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن ایستکول مدل TM-CW409

آبسردکن ایستکول مدل TM-CW409

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۹۶.۶ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۱ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۲ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۹۶۶×۳۱۰×۳۲۰ میلی متر
  • وزن
    ۱۳.۹ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


جالیوانی آبسردکن بانی مدل ۳۴i

جالیوانی آبسردکن بانی مدل 34i

مشخصات کلی

  • پهنا
    ۱۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۱۰ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۰۰x100x410 میلی متر
  • وزن
    ۰.۳۴ کیلوگرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک

تصاویر، قیمت روز و خرید


آبسردکن ایستکول مدل TM-SW415UF

آبسردکن ایستکول مدل TM-SW415UF

مشخصات کلی

  • ارتفاع
    ۱۱۱ سانتی‌متر
  • پهنا
    ۳۰ سانتی‌متر
  • عمق
    ۳۹.۵ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۱۱۱۰×۳۰۰×۳۹۵ میلی متر
  • وزن
    ۲۱.۳ کیلوگرم

تصاویر، قیمت روز و خرید


ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای سبزی خرد کن و خرید آبمیوه گیر را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی ورندل در میان بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا