خودرو و ابزار آلات صنعتی

راهنمای خرید قفل پدال با تمامی نکات کلیدی

همه ما میدانیم که حفظ ایمنی یکی از اصول خرید ملک و ماشین است. هیچ‌ چیز مخاطره ‌ و وحشتناک ‌تر از آن نیست که ماشین خود را در مکانی پارک کنیم و بعد از انجام کار در زمان برگشت اثری از ماشین خود پیدا نکنیم. این روزها یکی از موارد ایمنی که از پلیس بسیار به گوش می ‌رسد حفظ ایمنی قفل ماشین و خرید قفل فرمان و پدال مطمئن است. اگر شما هم می‌ خواهید ایمنی ماشین خود را بالا ببرید با ما تا انتها همراه باشید که تمامی نکات خرید قفل پدال را بشناسید.

نکات خرید قفل پدال مناسب شما

همان‌طور که می دانید خرید هر وسیله‌ ای نکاتی دارد. برای اینکه وسیله خریداری ‌شده دقیقاً مناسب نیاز شما باشد باید به‌ تمامی نکات مهم آن اشراف داشته باشید. در ادامه قصد داریم مهمترین نکات تهیه قفل پدال را با شما به اشتراک بگذاریم پس با توجه به نیاز خود نکات خرید را مدنظر قرار دهید و گزینه موردنیاز را خریداری کنید.

ماشین شما چیست؟

شاید ندانید، اما هر مدل از ماشین نوع خاصی از قفل پدال را دارد. تولیدکنندگان با توجه به فاصله پدال ‌ها از یکدیگر، ارتفاع آن ‌ها، فاصله پدال و زیر پایی و … قفل پدال مخصوص هر مدل از ماشین را تولید می‌ کنند. به همین دلیل در زمان تهیه این قفل ها باید به نوع و مدل ماشین خود دقت داشته باشید.

خرید قفل پدال کاربردی

همان‌طور که میدانید ماهیت خرید هر وسیله جانبی برآورده کردن نیازهای ما است. دلیل خرید انواع مختلفی از قفل های پدال افزایش ایمنی ماشین ما خواهد بود. پس یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید این محصولات باید به آن توجه کنید ایمنی است. نوع قفل و کلید به کار رفته در این محصولات حرف اول را در افزایش ایمنی این‌گونه قفل ها می زند. اگر قفل های متعددی توانایی باز کردن قفل پدال شما را داشته باشد تقریباً ایمنی آن صفر است. باید قفل و کلید این محصولات به صورت اختصاصی برای یکدیگر باشند و با کلید دیگری نشود این قفل ها را باز کرد.

خرید قفل پدال نکاتی دارد که باید آن را بدانید

 از طرف دیگر آلیاژ استفاده شده و قطر آن نیز در افزایش ایمنی قفل ها تأثیر بسزایی دارد. اگر آلیاژ استفاده شده امکان بریده یا شکسته شدن را داشته باشد به هیچ وجه برای استفاده در ماشین مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر اگر قطر آلیاژ استفاده شده نیز کم باشد همین شرایط ناایمن پیش می آید. پس در زمان خرید این محصول هر آنچه که از لحاظ ایمنی از قفل پدالی مناسب انتظار دارید را مدنظر قرار دهید.

جنس رنگ یا روکش قفل پدال

از دیگر مواردی که باید در زمان خرید این محصولات به آن توجه کرد، جنس روکش قفل پدال است. قفل های پدال عموماً یا با روکش های پی وی سی یا با استفاده از رنگ های نسوز کاور می شوند. این دو روش عموماً برای افزایش دوام محصولات روی آن کشیده می شود. با استفاده از این مدل کاورها ریسک زنگ زدن قفل پدال کم می شود. از طرف دیگر از آنجایی که ممکن است فلز بی کاور به دست ها در زمان نصب روی پدال آسیب برساند از کاورهای ایمن در زمان تولید قفل پدال استفاده می شود.

علاوه بر تمامی این ها باید در زمان خرید قفل پدال دقت داشته باشید که این محصولات به صورت صحیح پلیسه گیری شده باشند. پلیسه ها و خارهای آهنی باقی مانده از سمباده کشی ممکن است آسیب های جدی را به دست وارد کند.

نصب آسان قفل پدال را فراموش نکنید

از دیگر مواردی که باید در زمان خرید این محصولات به آن توجه داشته باشید نصب آسان آن ها است. قفل های پدال در شکل ها و مدل های مختلفی تولید می شود. در زمان خرید این قفل ها باید دقت داشته باشید که برای باز و بسته کردن کدام یک از مدل ها راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 از طرف دیگر شما می خواهید این قفل ها تنها با کلید خود به راحتی باز و بسته شوند. پس اگر درزمان تولید قفل و کلید دقت کافی صورت نگرفته باشد ممکن است کلید کارایی لازم را برای باز کردن قفل نداشته باشد به همین دلیل بهتر است در زمان خرید به نشان استاندارد و اعتبار تولیدکننده آن کنید که از خرید خود رضایت کافی را داشته باشید.

دانستن نکات خرید قفل پدال به شما کمک می کند محصولی ایده‌آل بخرید.

قفل سرخود یا جداگانه؟

همان‌طور که گفته شد قفل های پدال را در انواع مختلفی می سازند. برخی از محصولات به صورتی تولید می شوند که قفل آن ها به صورت سرخود روی پایه های گیره آن نصب شده است و برخی دیگر باید برای قفل کردن قلاب های آن از قفلی جداگانه استفاده شود. این مدل نیز در دو نوع مختلف تولید می شود. برخی از تولیدکنندگان قفل ایمن را همراه با پایه های قفل پدال ارائه می کنند و برخی دیگر خرید قفل را به عهده خریداران قرار می دهد.

در زمان خرید بهتر است به این گزینه توجه داشته باشید که خریدی کاربردی داشته باشید و برای وسایل جانبی هزینه ای مضاعف را پرداخت نکنید.

وزن و ابعاد نیز مهم است

از دیگر موارد مهم وزن و ابعاد قفل پدال است. باید به خاطر داشته باشید که مهم این است که شما در زمان استفاده از این محصولات باید احساس راحتی داشته باشید. اگر این قفل ها سایز بزرگ یا وزن زیادی داشته باشید قطعاً در زمان استفاده احساس راحتی نخواهید داشت به همین دلیل مهم است که در زمان خرید قفل پدال به وزن و ابعاد آن حتماً دقت داشته باشید.

قیمت قفل پدال

یکی از مهم‌ترین مواردی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید  قیمت خرید قفل پدال ماشین است. یکی از بهترین روش هایی که با آن می توانید بهترین محصول را با بهترین قیمت انتخاب کنید مقایسه کردن مدل های مختلف قفل پدال و قیمت آن ها در سایت های فروش اینترنتی است.

حتماً تمامی موارد گفته ‌شده را مقایسه کنید. اگر دو محصول با ویژگی‌ های مشابه پیدا کردید قطعاً محصولی مناسب خواهد بود که قیمت خرید کمتری دارد.

آیا شما با نکات خرید قفل پدال آشنا هستید؟

کلام آخر

حفظ ایمنی خودرو یکی از مهم‌ترین نکات آسایش و آرامش خیال بعد از خرید ماشین است. یکی از مواردی که اینی خودرو شما را تضمین می کند خرید قفل پدالی کارآمد است . در این مقاله شما را با نکات خرید انواع قفل پدال آشنا کردیم. امیدواریم با استفاده از این نکات خریدی مناسب و کارآمد داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا