آرایشی و بهداشتی

نکات طلایی برای خرید روغن آرگان اصل

اگر دوست دارید بدانید روغن آرگان چیست و با فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست یا حتی ناخن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

زیبایی پوست و مو برای همه‌ی افراد، چه خانم‌ها و چه آقایان، اهمیت بالایی دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد هزینه‌ی زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی کنند تا بتواند زیبایی از دست رفته‌ی خود را بازگردانند یا آن را حفظ کنند.

در این شرایط خیلی از افراد ترجیح می‌دهند محصولی پیدا کنند که چندکاره باشد و بتواند بخش بیشتری از نیازهای آن‌ها را برطرف کند. البته شاید کمی دور از ذهن باشد که یک محصول بتواند با کمترین آسیب، از پس کارهای زیادی بر بیاید؛ ولی چنین چیزی ممکن است. روغن آرگان اکسیری است که یک تنه می‌تواند با غول‌های متعددی مبارزه کند.

مردمان بومی مراکش خواص این روغن را می‌شناختند و عصاره هسته میوه را برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو مصرف می‌کردند. ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند. یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که اگر آن را به صورت خارجی مصرف کنید، می‌تواند رشد و تولید سلول را بهبود ببخشد و موجب پوست و موی سالمتری می‌شود. به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن به وفور یافت می‌شود.

می‌توان گفت این روغن بهترین روغن برای مو است. مو یکی از ویژگی‌های زیبای هر فرد است و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی‌های شخصیتی‌اش هم تاثیر می‌گذارد. اگر فردی را می‌بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب‌دیده خودتان نا امید می‌شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد می‌شود.

از این ماده می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می‌کنند. ولی متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی مواد شیمیایی استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک‌های محلول در آب دریا، روی مو نمایان می‌شود و آنها را خشک و آسیب دیده می‌کند. برای محافظت مو در برابر کلر و نمک، آنها را کاملا خیس کرده و سپس چند قطره روغن آرگان به موها اضافه کنید. بعد از تمام شدن شنا، سریع موهایتان را بشویید و انتهای مو را با حوله فشار دهید و دوباره به آنها روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها را آغشته کنید. از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید خودش در دمای معمولی خشک شود.

می‌توانید این روغن را به صورت ماسک در طول شب بر روی مو بگذارید. مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود.

همانطور که گفته شد، این ماده به غیر از کاربرد به عنوان روغن مو، برای پوست بدن هم مفید است. این روغن پوست را جوان می‌کند و ضد چروک وضدلک است. برای درمان جوش و آکنه که در هر سنی به عنوان یکی از مشکلات پوستی رایج دیده می‌شود، یک کمک‌کننده قوی است. برای استفاده صورت از محصولات مطمئن و مخصوص صورت استفاده کنید.

این ماده را می‌توان به صورت خوراکی و در حین آشپزی هم مصرف کرد. این روغن از سرطان پیشگیری می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی و گوارش را تقویت می‌کند.

بهترین روش برای نگهداری این روغن این است که آن را در ظرفی تیره بریزید و در جایی دور از نور و حرارت قرار دهید، چرا که نور و حرارت خواص مفید آن را از بین خواهد برد.

این روغن از قدیم الایام برای درمان و پیشگیری از ترک‌های پوستی استفاده می‌شده است . هر چند در این زمینه هنوز مدارک اثبات شده وجود ندارد.

به هرحال طی مطالعات گوناگون اثر این روغن بر کاهش التهاب پوست ثابت شده است و این شاید دلیلی بر استفاده مردم از این روغن برای درمان استرچ مارک و انواع ترک‌های پوستی باشد.

این روغن از قدیم الایام برای درمان و پیشگیری از ترک‌های پوستی استفاده می‌شده است . هر چند در این زمینه هنوز مدارک اثبات شده وجود ندارد

.از این روغن به طور مستقیم برای جلوگیری از خشکی پوست و افزایش شادابی آن استفاده می‌شود؛ اما در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مثل لوسیون‌ها و کرم‌ها نیز کاربرد دارد

.

روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل، پوست را ترمیم و پاکسازی می کند.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بزنید. سپس، به آهستگی آن را ماساژ دهید تا پوستی درخشان، سالم و لطیف داشته باشید.

روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل، پوست را ترمیم و پاکسازی می کند.

افزایش آلودگی هوا و پرتوهای مضر خورشید آسیب زیادی به پوستتان می زنند. به دلیل این آسیب ها، رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و سطح مرطوب پوست را از بین می برند.

. از طرف دیگر، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. ویتامین E موجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های آزاد را خنثی می کند. همچنین، ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

پوست های حساس به طور مرتب باید پاک و مرطوب شوند. روغن آرگان بهترین گزینه برای این کار است. قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوستی مرطوب و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. حتی می توانید، از پاک کننده های حاویِ روغن آرگان در حمام نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از خواص روغن آرگان کمک به بهبود ترک‌های پوستی است. می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می کنند

.روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف، ملتهب شده اند.

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.

فقط چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

موهای شما همانند پوستتان، در معرض آسیب های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شما شرایط را بدتر می کند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما کمک می کند.

می توانید به جای حالت‌دهنده های شیمیایی از روغن بدون چربی و سبکِ آرگان استفاده کنید. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید. با این کار موهایتان در برابر حرارت کمتر آسیب می بیند. در ضمن، این کار موهای شما را برای زمان طولانی تری صاف و نرم نگه می دارد.

اضافه کردن مواد افزودنی به روغن آرگان، ممکن است کیفیت و خواص آن را از بین ببرد. پس، حتماً روغن آرگانی را انتخاب کنید که مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رایحه ندارد.

بوی روغن آرگان شبیه بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی است و چون خیلی سریع جذب پوست و مو می شود، رایحه ی آن بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. یادتان باشد، با خرید روغن های دارای رایحه مصنوعی، از داشتن روغن اصل با مواد مغذی بی بهره می مانید. پس توصیه می کنیم، روغن های آرگان با رایحه مصنوعی یا بدون بو را نخرید.

به طور کلی، دو نوع روغن آرگان تولید می شود: مخصوص آرایش و آشپزی. برای مراقبت از پوست حتماً از نوع آرگان آرایشی استفاده کنید. برای تولید روغن آرگان آشپزی، ابتدا هسته های آرگان را بو می دهند، اما برای تولید روغن آرگان آرایشی از این مرحله صرف نظر و از هسته های خام آن استفاده می کنند تا مواد مغذی ای که برای مصارف آرایشی مورد نیاز است، از بین نرود.

پس اگر نمی خواهید موهایتان خیلی حالت بگیرد، زمان زیادی آن را روی موهای خود نگه ندارید و بر عکس. همچنین، می توانید روغن اضافه را از ساقه های موهای خود با شامپویی ملایم بشویید. به این ترتیب موهایی نرم و درخشان خواهید داشت. برای نتیجه گیری بهتر، این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

اگر روغن آرگان را در شرایط مناسبی نگهداری کنید، برای مدت بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. پس، روغن آرگان را در مکانی تاریک، سرد و دور از گرما و نور نگهداری کنید. حتماً از ظرف ها یا بطری های شیشه ای برای نگهداری آن استفاده کنید. چون نگهداری آن در ظرف های پلاستیکی یا فلزی، به علت داشتن عناصر فلزی، ممکن است سبب ایجاد ناپایداری در روغن شود.

به طور طبیعی روغن‌ها نباید خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته باشند. اما خب یک خاصیت ویژه دارند، و آن چیزی نیست جز «مسدودکنندگی». در ظاهر این کلمه بار منفی دارد. اما واقعیت این است که خاصیت مسدودکنندگی روغن باعث می‌شود تا رطوبت پوست زیر آن اسیر شده و تبخیر نشود. در نتیجه پوست برای مدت طولانی‌تر رطوبت و آب خود را حفظ خواهد کرد.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید روغن آرگان مناسب توجه شما را به چند مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.


سرم موی روغن آرگان پنتن سری Pro-V حجم ۶۵ میلی لیتر

سرم موی روغن آرگان پنتن سری Pro-V حجم 65 میلی لیتر

مشخصات کلی

  • حجم
    ۱۰۰ میلی لیتر
  • مناسب برای
    انواع موها
  • عصاره
    دارد
  • نوع عصاره
    روغن آرگان
  • ویتامین
    دارد
  • سایر توضیحات
    تغذیه کننده و تقویت کننده مو
  • افزایش شفافیت و درخشندگی مو
  • نرم کننده و براق کننده مو
  • بدون ایجاد حس سنگینی روی مو
  • حاوی ترکیب روغن آرگان مراکشی (صد در صد طبیعی) و پرو ویتامین
  • مناسب برای انواع مو ، به ویژه موهای خشک و آسیب دیده
  • سبک و با جذب سریع ، بدون بر جا گذاشتن اثر چربی
  • ماندگاری نرمی مو تا ۲۴ ساعت
  • مناسب استفاده روزانه
  • فاقد الکل
  • شماره مجوز
    ۷۹۸۸۲۵۰۷۶۱۵۳۳۳۶۳
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر، قیمت روز و خرید


روغن آرگان کامان مدل booster حجم ۱۰۰ میلی لیتر

روغن آرگان کامان مدل booster حجم 100 میلی لیتر

مشخصات کلی

  • حجم
    ۱۰۰ میلی لیتر
  • مناسب برای
    موهای خشک , موهای آسیب دیده
  • عصاره
    دارد
  • حاوی
    روغن آرگان , روغن نارگیل
  • نوع عصاره
    آرگان
  • دارای خاصیت
    ترمیم کننده , مغذی
  • ویتامین
    ندارد
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر، قیمت روز و خرید


ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن کغش ساحلی و زیر انداز سفری را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی ورندل در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا